plavanie v tehotenstve

Plávanie v tehotenstve: Jeho benefity a na čo si dať pozor

Keď máš so sebou neustále zopár kíl navyše v podobe rastúceho bábätka v brušku, nie vždy máš zrejme chuť na cvičenie a šport. Poznáš ten pocit, keď vojdeš do bazéna, blažene poskakuješ a zdá sa ti, akoby sa polovica tvojej váhy kamsi vytratila? Práve z tohto dôvodu je plávanie v tehotenstve a cvičenie vo vode nielen veľmi príjemné, ale aj prospešné.

Plávanie v tehotenstve je skvelý spôsob, akým doplniť pravidelný pohyb. Výrazne pomôže uľaviť kĺbom, ktoré v tehotenstve zažívajú väčšiu záťaž a tiež unaveným svalom.

Ďalšie benefity plávania v tehotenstve:

  • Zníženie opuchu členkov a nôh – voda pomáha tekutiny nazbierané v končatinách zatlačiť späť do žíl, odkiaľ odchádzajú do obličiek a potom sa ich zbavujeme v moči.
  • Úľava pri bolestiach sedacieho nervu
  • Zníženie rannej nevoľnosti – štúdie zistili, že mnohým ženám pomáha studená voda pri nevoľnosti počas tehotenstva.
  • Ľahší pôrod – plávanie napomáha k posilneniu svalov a lepšej kondícii, ktoré môžu byť prospešné pri dlhšom pôrode.

Na čo si pri plávaní v tehotenstve treba dať pozor?

  • Zisti si kvalitu vody – týka sa to najmä prírodných jazier. Ako je to s chlórom? Istá štúdia z roku 2010 preukázala, že s pobytom v chlórovej vode sa nespájali negatívne vplyvy na pôrod.
  • Vyhni sa vírivke – dlhší pobyt vo vírivke zvyšuje tvoju telesnú teplotu a niektoré štúdie naznačujú, že tento spôsob relaxu môže v tehotenstve spôsobiť potrat a niektoré neurologické abnormality bábätka. To neznamená, že teplý kúpeľ je nebezpečný. Voda v obyčajnej vani, ktorú si napustíme, si nedokáže vysokú teplotu udržať dlho.
  • Neskákať – skákanie do hlbokej vody môže predstavovať pre tehotnú ženu isté riziko. Použi radšej schodíky alebo pomaličky “šup” do vody nohami napred.
  • Nezabudni hydratovať – pri plávaní mysli na to, že sa potíš a spaľuješ kalórie. Preto sa treba vodou pravidelne osviežiť aj zvnútra.

Napriek množstvu všeobecných benefitov nemusí byť plávanie v tehotenstve v niektorých prípadoch vhodnou voľbou. Ak pociťuješ vo vode ostrú bolesť, ťažkosti s dýchaním, celkovú slabosť, krvácanie alebo necítiš zvyčajný pohyb bábätka v brušku, s týmto športom hneď prestaň a opýtaj sa na podobné symptómy svojho lekára. To však platí pre akýkoľvej šport v tehotenstve. Treba počúvať limity, ktoré ti tvoje telo našepkáva.

Zdroj informácií: Whattoexpect.com
Zdroj foto: Shutterstock.com

#instagym
Idem do toho