InstaTIP: 3 minúty o úžasných benefitoch jogy

1. V prípade úzkosti, nervozity alebo zlej nálady joga znamená okamžitú pomoc. Pri praktizovaní sa uvoľnia svaly, spomaľuje dýchanie, hlava sa vyčistí a zmizne fyzické aj psychické napätie.

2. Joga zlepšuje držanie tela. V bežnom živote, najmä pri sedavej robote, nevenujeme pozornosť tomu, aby sme boli správne vystretí. Pravidelné praktizovanie jogy telo nielen posilňuje, ale zlepšuje aj jeho polohu – jednak tak, že posilňuje svaly tam, kde je to potrebné, ale aj preto, lebo znižuje stres a uvoľňuje stuhnuté ramená.

3. Joga zvyšuje kapacitu pľúc a tým prispieva k prevencii mnohých pľúcnych ochorení. Pravidelným a systematickým praktizovaním jogy sa môže zlepšiť dokonca i stav ľudí, ktorí trpia dýchacími problémami alebo chorobami.

4. Joga zameraná na uvoľnenie, relaxáciu alebo utíšenie mysle (meditáciu) znamená dlhodobú pomoc pri silných menštruačných kŕčoch.

5. Jedna hodina jogy môže spáliť 200-600 kalórií. Joga pri chudnutí však pomáha aj inak: pri jej pravidelnom praktizovaní skôr či neskôr prejdeš na zdravší životný štýl a bude ti viac záležať na tom, čo si dáš do úst.

YOGA & PILATES / ZVÝŠENIE FLEXIBILITY A ZDRAVÝ CHRBÁT

Zdroj fotiek: Shutterstock