Chceš vedieť, ako schudnúť za týždeň? Najprv si prečítaj tento článok.

Ako schudnúť za týždeň? Možno si si túto otázku dávala aj pred poslednou dovolenkou. Mesiac pred cestou si radikálne znížila svoj príjem kalórií, prinútila si sa k obutiu bežeckých tenisiek každé ráno, ale potom ťa prepadla cestovná horúčka a stresy z letu a… A keďže si bola vyčerpaná z diéty, tvoje telo na teba začalo kričať prostredníctvom pocitu hladu a únavy. Nevydržala si to, 3 dni po sebe si namiesto ranného behu radšej zostala v posteli a počas večerov si už nijako nedokázala odolať obrovským dávkam sacharidov (čipsy, čokoláda a iné voňavé dobroty). Mala si pocit, že celá tvoja mesačná snaha je v háji. A v tomto momente ťa zaujíma iba jedno: ako schudnúť za týždeň.

Prečítaj si, čo prebieha v tvojom tele pri rýchlom chudnutí, že ako môžeš schudnúť za týždeň, ale najmä to, či sa to oplatí.

Ako schudnúť za týždeň veľa?

Cvič veľa, jedz málo, spi vkuse. Schudneš veľa. No predtým, než sa pustíš do tejto strašne náročnej misie, priprav sa na hrozné vedľajšie príznaky a skryté problémy, za ktoré ti tvoj organizmus určite nebude vďačný.

Budeš sa cítiť zle. Okrem silného hladu a nervozity (napríklad z nedostatku sacharidov alebo horčíka) si ubližuješ aj tým, že celá tvoja drastická diéta prebieha s podtextom: „Moja hodnota sa rovná počtu kíl, ktoré zhodím.“ Aj keď pohľad na svoje ploché brucho môže byť celkom príjemné, tvoje sebavedomie v skutočnosti trpí. Môžu sa u teba objaviť nejaké kompenzačné aktivity vo forme zlozvykov, ako fajčenie alebo nadmerná konzumácia alkoholu. Vyčerpáš sa, na dovolenku sa vyberieš bez energetickej rezervy. Tieto argumenty ti nestačia? Tak scrolluj ďalej.

Výsledky rýchleho chudnutia sú nielenže iba dočasné, ale aj zavádzajúce, pretože nestrácaš len tuk, ale aj vodu a svaly. Tá významná redukcia hmotnosti, ku ktorému dôjde v prvej fáze rýchleho chudnutia, je len pozlátka. Ide jednoducho len o to, že tvoje telo uvoľňuje veľké množstvo vody, použije zásoby sacharidov a vyprázdni sa tvoj tráviaci systém (presne tak, po dlhom pobyte na WC môže sa ti zdať, že si schudla, no je to len smutný omyl). Ak v tom budeš pokračovať dlhšiu dobu, mala by si vedieť, že v neskorších fázach chudnutia dochádza k nepretržitému úbytku svalov v dôsledku nesprávneho a pre ľudské telo veľmi neprirodzenému spôsobu stravovania. A toto je v podstate je pravý opak cieľa diéty. Čím väčšia je tvoja svalová hmota, tým viac kalórií dokážeš totižto spáliť.

Povedzme, že stále si presvedčená o tom, že aj napriek vyššie spomenutým nevýhodám ti to stojí za to. Povedzme, že sa ti podarí zhodiť pár kíl za krátky čas a tvoja nová postava sa ti bude natoľko páčiť, že zabudneš aj na pocit hladu. Máme pre teba zlú správu: aj tak je tam obrovská šanca, že si tento výsledok nebudeš môcť užívať veľmi dlho. Náhle životné zmeny, bez ohľadu na to, či sú pozitívne alebo negatívne, znamenajú stres pre telo. Tvoje pudy sebazáchovy ťa preto vrátia k tvojim starým návykom.

Okrem toho ani tvrdenie, že „všetko je len v hlave“ nie je pravidvé. Príčinu musíš hľadať aj v biológii. Za začarovaný kruh jojo efektu je medzi inými výraznými faktormi zodpovedný aj hormón leptín. Nazývajú ho aj hormón sýtosti a jeho hladina je priamo úmerná množstvu tuku v tele.

Hladiny leptínu sú monitorované hypotalamom. Je zodpovedný za chuť na jedlo, ovplyvňuje metabolizmus a rýchlosť spaľovania tukov. Ak hladina tuku v tele rýchlo klesá, klesá aj hladina leptínu v tele a tento rýchly pokles spúšťa hladovú reakciu. To znamená, že kvôli rýchlej strate tukov organizmus dospeje k záveru, že hladuješ. Veru, netuší, že nejde o zhoršené životné podmienky, ale iba tvoj pokus potvrdiť svoju aktuálnu hypotézu o tom, ako schudnúť za týždeň. Aby ťa tvoje telíčko zachránilo, spomaľuje svoj metabolizmus, zvyšuje produkciu hormónu hladu a kradne energiu zo svalov, pretože tie jej majú najviac. Medzitým pracuje na tom, aby doplnilo aj tukové zásoby (pre ženské telo sú nevyhnutne dôležité mať tuky), ale ukladá energiu (kalórie) aj navyše, pretože sa obáva ďalšieho hladovania v budúcnosti.

To môže spomaliť trávenie dlhodobo a znížiť svalovú hmotu, čo ešte viac spomalí spaľovanie kalórií.

Na záver, ako čerešničky na torte ti prezradíme niekoľko zdravotných problémov, ktoré ťa môžu pri/po rýchlom chudnutí nepríjemne prekvapiť:

  • vypadávanie vlasov,
  • zápcha,
  • depresia,
  • znížená imunita,
  • nedostatok vitamínov a minerálnych látok,
  • zavodňovanie,
  • narušený menštruačný cyklus,
  • akné,
  • hormonálne a endokrinologické problémy atď.

Koľko zhodených kíl za týždeň je v poriadku?

Podľa odborníkov na výživu sa za ideálne chudnutie za týždeň považuje od 0,5 do 1 kg. Ubýtok váhy takéhoto rozsahu nespôsobuje z dlhodobého hľadiska žiadne nepríjemné zdravotné problémy. Aj tvoja koža sa bude v pohode stíhať prispôsobovať sa zmenám postavy. Dosiahneš to tak, že svoj kalorický príjem znížiš o približne 500 kalórií denne (3500 týždenne).

Ako sa pripraviť na plavky za týždeň?

Hlavne nemaj paniku, a už vôbec nie kvôli svojej postave. Dovolenka má byť o oddychu, a nie o tom, aby si dobehla to, na čo si nemala kapacitu/chuť/čas/trpezlivosť po celý rok.

V tejto situácii ti veľmi pomôže, ak si každý deň dáš nejaký tréning. Ako sme to spomínali vyššie, nepreháňaj to. Síce kardio cvičenia spaľujú kalórie ostošesť, zaraď so svojho tréningového plánu aj silové cvičenia, strečing a jogu alebo Pilates. Tie krásne formujú postavu a zvýraznia svaly. Svoj kalorický príjem zníž o 500 kalórií denne, jedz zdravé a hodnotné jedlá, nezabudni na vlákniny. Ale čisto zeleninový jedálniček ti neodporúčame, pretože prehnaný príjem vlákniny ťa môže poriadne nafúknuť. Z tohto istého dôvodu sa vyhýbaj aj strukovinám a spracovaným potravinám, pretože tie sú plné soli.

Nezabudni ani na skrášľovacie procesy. Masky, peeling, hrejivé zábaly a telové mlieka so spevňujúcim efektom dokážu spraviť zázraky. Nielen na tele, ale aj v duši. Ak máš čas, zájdi do sauny a na masáž. Pokiaľ máš na dosah aj zdravé metódy opaľovania, tak aj tie môžu zvýšiť tvoj pocit komfortu v plavkách.

Ako nepotrebovať odpoveď na to, ako schudnúť za týždeň?

Pravidelnosť, pravidelnosť, pravidelnosť. A ešte raz: pravidelnosť. Pokiaľ si sa dostala v tomto článku až sem, predpokladáme, že toto bude tvoj kameň úrazu. Máme pre teba výbornú správu: dnes už nie je problém nájsť osobného trénera a nutričného poradcu. Ak nevieš, ako začať, môžeš sa opýtať našej Lucky Medekovej, budeš mať k dispozícii až 2 súkromné konzultácie. No ak v tomto momente cítiš silnú motiváciu začať s fit životným štýlom hneď teraz, nečakaj ďalej. My ti poskytneme plán cvičení vypracovaný certifikovanými trénermi a presného jedálnička od nutričného poradcu. A čo je ešte lepšie, s nami môžeš cvičiť všade. Potrebuješ len internet a telefón alebo počítač. Ach áno: a SEBA.

#instagym
Idem do toho