+421 911 491 121
Nám.SNP 6, Bratislava
Po-Pia 9:00 - 17:00

ČlánkyZdravá desiata, zdravý olovrant. Detaily sú pri chudnutí dôležité

18. marca 2022

A to vieš, že stačí len plus 500 kalórií denne po dlhšiu dobu k tomu, aby všetky kusy tvojho šatníka sa náhle a zázračne zmenšili? Možno, že toto číslo ti takto nič nehovorí. Prezradíme ti preto, že 500 kalórií je jedna snikerska alebo 5 banánov. Takéto množstvo energie sa môže do tvojho organizmu veľmi ľahko dostať aj prostredníctvom “ďobkania”. Je to tak, chybu väčšinou nerobíme pri hlavných chodoch, ale v tom, že nemyslíme na to, čo si dať medzi raňajkami a obedom a potom medzi obedom a večerou. Máme preto pre teba niekoľko tipov, čo si môžeš dopriať ako zdravú desiatu a zdravý olovrant. Nezabudni na to, správne naplánovaný jedálniček je viac ako polovica úspechu.

1. Jablko s orechmi

1 menšie jablko a 20 g vlašských orechov – možno na prvý pohľad málo, no v skutočnosti je to veľmi sýta desiata. Ovocím môžeš prispieť ku každodennému príjmu vlákniny, vitamínov a minerálov. No, a to už veľmi dobre vieme, že chudnutie bez vlákniny je ako šprint v lodičkách. Vďaka tejto desiate sa dostaneš k prospešným nenasýteným mastným kyselinám, do tvojho organizmu sa dostanú prostredníctvom chrumkavých vlašských orechov.

zdravá desiata

2. Hummus

Hummus alebo cícerový krém je skutočný zabijak hladu. No okrem toho je aj bohatý na karotén, vitamíny B1, B6 a E, železo, horčík a zinok. A to nie je všetko. Obsahuje veľa vlákniny a vďaka pomalému vstrebávaniu znižuje náhle výkyvy hladiny cukru v krvi a priaznivo pôsobí aj na trávenie. Úplne dokonalá zdravá desiata bude táto dobrôtka vtedy, ak si k nej pribalíš aj stopkový zeler alebo mrkvu.

zdravá desiata

3. Jogurt s vlastnou diétnou príchuťou

Biely jogurt je super snack, ale aby bol dostatočne sýty, pridaj aj 1 polievkovú lyžicu (10 g) ovsených vločiek a 100 g hrušiek. Plnohodnotný obsah bielkovín v jogurte je doplnený o zdravé sacharidy z ovsených vločiek. Ďalšia dávka vlákniny sa nachádza v hruškách, nehovoriac o lahodnej sladučkej chuti ovocia.

zdravý olovrant

4. Banán

Ideálna sladkosť na desiatu, ktorú si vieš kúpiť aj v najmenšej večierke. Navyše táto zdravá desiata je hotová hneď, nemusíš si ju nijako pripravovať. Stredný banán utlmí tvoj hlad a poteší aj vnútorné orgány. Je bohatý na draslík a horčík, a tie sú tie najlepšie zbrane proti stresu a chránia i srdce. Banán pomáha normalizovať hladinu cukru v krvi a napĺňa energiou.

zdravý olovrant

5. Sladký zemiak

Ideálnym zdravým snackom môže byť jeden stredne veľký sladký zemiak. Obsahuje takmer všetko, čo tvoje telo potrebuje pri svojich každodenných činnostiach. Okrem vysokého obsahu vlákniny a minerálov je bohatý aj na vitamíny A, B a C. Pre obsah bielkovín a horčíka pôsobí priaznivo na budovanie a fungovanie svalov a netreba zabúdať ani na veľké množstvo železa a draslíka. Stačí ho umyť a upiecť zabalený v alobale aj so šupkou a zdravá desiata alebo olovrant na druhý deň je hotový.

zdravá desiata

Zdravá desiata by mala byť sladká?

Zdroj fotiek: Shutterstock

0
    0
    Váš košík
    Váš košík je prázdny