+421 911 491 121
Nám.SNP 6, Bratislava
Po-Pia 9:00 - 17:00

ČlánkyPilates je aj pre teba. Povieme ti, prečo (rozhovor s inštruktorkou Dankou)

6. júla 2022

Inštruktorka Danka Švantnerová sa dostala k pilatesu, pretože sama potrebovala vyriešiť nepríjemnú bolesť chrbta. Dnes sa o svoje skúsenosti delí so stovkami ľudí a zaškoluje aj ďalších inštruktorov. Komu odporúča pilates cvičiť, ako často a s čím je ho vhodné kombinovať? Prečítaj si rozhovor.

Prečo si sa ako profesionálna inštruktorka rozhodla venovať práve pilatesu?

Pilates metóda ma na úplnom začiatku zaujala, pretože vďaka nej som sa zbavila bolestí chrbta, ktoré ma trápili po pôrode. Neskôr som si uvedomila, že je to oblasť, ktorá ma fascinuje a baví. Tiež to, že sa môžem neustále vzdelávať a zlepšovať, pretože ľudské telo je úžasné a myslím si, že mi nebude stačiť ani celý život, aby som ho úplne pochopila. Napĺňa ma to aj preto, že ako školiteľka môžem odovzdávať moje skúsenosti ďalším inštruktorom, ktorých táto metóda cvičenia oslovila.

Komu vo všeobecnosti odporúčaš cvičiť pilates? Pri akých ťažkostiach dokáže pomôcť?

Pilates cvičenie je fantastické v tom, že ho môžem odporučiť skutočne každému. Malým deťom, mladým ľuďom, ľuďom v produktívnom aj zrelom veku, seniorom, vrcholovým športovcom, ženám počas tehotenstva, ale aj po pôrode.

Vďaka pravidelnému cvičeniu si zlepšíte držanie tela, odstránite bolesti chrbta, posilníte všetky svalové skupiny, zvýšite ohybnosť a pružnosť všetkých svalov, získate elegantné, ladné a vyrysované telo, zväčšia sa kĺbové rozsahy, odstránite svalovú nerovnováhu. Zároveň predchádzate vzniku osteoporózy a inkontinencie.

pilates
Inštruktorka Danka Švantnerová
Dokážeme pomôcť pilatesom aj unavenej, vystresovanej mysli?

Pilates metóda už pomohla miliónom ľudí na celom svete zlepšiť ich život po fyzickej, ale aj psychickej stránke. Na to aby sme správne vykonávali cviky, je veľmi dôležité sústredenie sa na vykonávaný pohyb a dýchanie. To nás „núti“ sústrediť sa len na daný okamih a neriešiť čo bolo v práci, čo deti, partner, čo ešte musíme urobiť a stihnúť. Vnímame len svoje telo a vtedy nám „vypne“ hlava a neriešime nič len to, čo momentálne robíme a unavená a vystresovaná myseľ si oddýchne a zrelaxuje 🙂

Ako často je vhodné cvičiť pilates?

Ideálne je cvičiť 2 až 3-krát do týždňa v prípade, ak sa venuješ aj inému cvičeniu. Ale ak nerobíš iný šport, tak kľudne aj 5 až 6-krát týždenne.

Profi pilates s Dankou



Na čo je dôležité dbať pri každom tréningu?

Každý tréning by mal zahŕňať rozcvičku, hlavnú časť a nakoniec strečing. Dôležité je však myslieť hlavne na správne nastavenie tela v začiatočnej pozícii, teda ešte predtým ako začneme vykonávať samotný cvik. Pretože len ak máme správnu začiatočnú pozíciu, môžeme správne vykonať celý cvik.

Ideálne je začať cvičiť jednoduchšie cviky a postupne zvyšovať náročnosť. Pretože ak začneme s príliš náročnými cvikmi a telo na to ešte nie je dostatočne spevnené, nebudeme cvičiť efektívne a osvojíme si zlé pohybové návyky.

danka pilates
Odporúčaš sa na niečo zamerať aj bezprostredne po tréningu?

Keďže pred pilates cvičením sa neodporúča minimálne 2 hodiny jesť a pri cvičení piť, tak je po tréningu dôležité v prvom rade doplniť pitný režim a potom si v závislosti od hodiny kedy ste cvičili, dopriať ľahšie alebo výdatnejšie jedlo.

Je vhodné kombinovať pilates s inými druhmi cvičenia?

Pilates je ideálna kombinácia ku každému druhu športu, pretože pri cvičení budujeme silný stred tela (core), rozvíjame vnútornú silu, pružnosť a vytrvalosť. Je výborným doplnkovým cvičením, ktorý zlepší výkon v iných športoch a pomáha aj predchádzať zraneniam.

kura s ružičkovým kelom
0
    0
    Váš košík
    Váš košík je prázdny