+421 911 491 121
Pribinova 17954/10, Bratislava 811 09
Po-Pia 9:00 - 17:00

ČlánkyInstaTIP: 3 minúty o tom, prečo je oddych dôležitý

7. novembra 2022

1. Pokiaľ ide o telo, dôležité nie je len to, prečo je oddych dôležitý, ale kľúčový je aj typ oddychu. Fyzický odpočinok má dve zložky: aktívnu a pasívnu. Pasívny oddych je spánok, relaxácia alebo sladké ničnerobenie na gauči. Aktívny fyzický odpočinok zahŕňa činnosti, ako je joga, strečing, masáže, ale aj používanie ergonomickej stoličky v práci. Ak táto zložka vo vašom živote chýba, môže to mať veľmi viditeľné a dosť nepríjemné príznaky, napríklad bolesti alebo opuchnuté nohy.

2. Hlboký spánok nie je len forma oddychu, ale i kľúčová fyziologická funkcia. Bezsenné noci nielenže sťažujú vykonávanie úloh na druhý deň, ale majú zlý vplyv aj na zdravie a fungovanie organizmu ako celku. Nedostatok spánku môže spôsobiť poruchy pamäti, problémy so sústredením, podráždenosť, zmeny nálad a depresie a tiež oslabuje imunitný systém.

3. Psychická únava je každodenný jav. Na rozdiel od mylného názoru, že “všetko je len o vôli”, ku vzniku psychickej vyčerpanosti sa nevyžaduje, aby sa udialo niečo veľké. Stačí, ak máš trochu viac práce, tvoj program je trochu hustejší alebo v krátkom čase musíš spraviť niekoľko nie úplne bezvýznamných rozhodnutí. Mentálna únava môže viesť k tomu, že začneš robiť všetko povrchnejšie, menej premyslene a viac inklinuješ k zvoleniu ľahšej cesty, aj keď tá nebude taká efektívna.

4. Pri nedostatočnom spánku sa narúša aj rovnováha hormónov, ktoré regulujú chuť do jedla a pocit sýtosti. To znamená zvýšené riziko nočného maškrtenia a ľahko to môže viesť i k nadváhe.

Nemáš energiu na rannú rozcvičku? Aj to je dôvod, prečo je oddych dôležitý!

prečo je oddych dôležitý

Zdroj fotiek: Shutterstock

https://instagym.sk/moje-programy/
0
    0
    Váš košík
    Váš košík je prázdny