+421 911 491 121
Nám.SNP 6, Bratislava
Po-Pia 9:00 - 17:00

ČlánkyInstaTIP: 3 minúty o tom, ako zlepšiť kondíciu

5. augusta 2022

1. Nevieš, či si potrebuješ zlepšiť kondíciu? Pýtaš sa tým pádom na to, či potrebuješ zvýšiť odolnosť svojho organizmu voči únave pri dlhotrvajúcich športových aktivitách. Znamená to, že ak sa ti nedarí po tvrdej fyzickej aktivite sa dostať späť do normálu veľmi ľahko, čiže sa nedokážeš zregenerovať, potrebuješ to.👌

Potrebujem si zlepšiť kondíciu

2. Zlepšenie kondičky je o posúvaní hraníc, ale úplne vyčerpanie svojho tela ti nepomôže. Vzdialenosť, čas, váhu zvyšuj iba natoľko, aby sa nestratila tvoja radosť z pohybu, teda ten typický euforický pocit po tréningu. V opačnom prípade tvoje telo spustí obrannú reakciu, ktorá je brzdou pri dosahovaní pozitívnej adaptácie na vyššiu záťaž.👌

3. Dlhé prechádzky v trvaní 30 až 60 minút sú skvelé na budovanie vytrvalosti, najmä pre začiatočníkov. Dokonca aj pokročilí športovci si môžu vychutnať účinky rýchlej chôdze zvyšujúcej výdrž. Ak vládzeš, každú tretiu alebo štvrtú minútu si daj pol minútový šprint.👌

4. Izometrické cviky sú také, počas ktorých sa svaly napínajú, ale nenaťahujú ani nesťahujú. Plank napríklad alebo výdrž v drepe pri stene. Začlenenie izometrickej práce do fitnes rutiny učí tvoje svaly udržať pozíciu pod stresom dlhší čas, čiže zlepšuje kondíciu.👌

ako zlepšiť kondíciu

Zdroj fotiek: Shutterstock

kura s ružičkovým kelom
0
    0
    Váš košík
    Váš košík je prázdny