+421 911 491 121
Nám.SNP 6, Bratislava
Po-Pia 9:00 - 17:00

ČlánkyInstaTIP: 3 minúty o tom, ako potlačiť chuť na sladké

18. mája 2022

1. Pri silnom strese nadobličky vylučujú adrenalín, a takto zvyšujú energiu na zvládnutie „núdzovej situácie“. Dlhotrvajúci stres vyčerpáva energetické zásoby tela a my pociťujeme intenzívnu únavu, vyčerpanie a silnú chuť na sladké. Takto nám signalizuje telo to, aby sme stratu energie čo najrýchlejšie nahradili. Takže, skús mať málo stresu. Čo ešte môže veľmi pomôcť, sú vitamíny skupiny B (B komplex). Tie okrem iného napomáhajú k zdravému fungovaniu metabolizmu a nervovej sústavy, podporujú imunitný systém, udržiavajú zdravie pokožky a svalov, pomáhajú obnoviť namáhané nadobličky, čím predchádzajú potrebe dopĺňania energie vo forme kalórií, takže je to určitý spôsob aj toho, ako potlačiť chuť na sladké.👌

2. Jedz pravidelne. Príliš dlhé prestávky medzi jedlami podporujú túžbu po sladkostiach alebo mastných jedlách za účelom znížiť pocity hladu. Ak si niečo dáš každých 3-5 hodín, tvoja hladina cukru v krvi bude stabilná a tak znížiš riziko iracionálneho výberu stravy. Vyberaj si potraviny bohaté na bielkoviny a vlákninu, ako sú obilniny a iné podobné produkty.👌

Spaľuj kalórie bez únavy

3. Vždy maj po ruke trochu ovocia. Táto potravina dokáže telu dodať dôležité živiny a vlákninu a dokonca mu poskytne aj sladkú chuť, po ktorej tak túži. Účinnou alternatívou sú aj lieskové oriešky, semiačka a sušené ovocie.👌

4. Choď na prechádzku! Keď ťa prepadne neodolateľná chuť na sladké, obuj si pohodlné topánky a prejdi sa, resp. urob niečo, čo ťa stopercentne rozptýli.👌

ako potlačiť chuť na sladké

Zdroj fotiek: Shutterstock

0
    0
    Váš košík
    Váš košík je prázdny