+421 911 491 121
Pribinova 17954/10, Bratislava 811 09
Po-Pia 9:00 - 17:00

ČlánkyInstaTIP: 3 minúty o tom, ako cvičiť počas menštruácie

16. novembra 2022

1. Čím pravidelnejšie cvičíš, tým lepšie znášaš menštruáciu. Jedným z dôvodov je to, že spolu s potom z tela odchádza veľké množstvo vody, čo môže zmierniť nafúknuté brucho a riziko vzniku opuchov aj v iných častiach tela. Takže jedným z odpovedí na to, ako cvičiť počas menštruácie môže byť i to, že sa máš potiť. Intenzívnejší pohyb tiež prispieva k tvorbe endorfínov, a tento hormón pôsobí aj ako prirodzený liek proti bolesti.

2. Keď už sme spomenuli naše obľúbené endorfíny, tak ti prezradíme ďalšiu vec spojenú s hormónmi šťastia. HIIT môže byť jedným z tvojich obľúbených tréningov počas tvojich dní. Je to tak preto, lebo počas tohto (na prvý pohľad možno vražedného) športu sa produkuje táto látka ostošesť.

3. Dilemy týkajúce sa toho, že ako cvičiť počas menštruácie, je veľmi častá vo svete jogy. Toto cvičenie sa delí ešte na rôzne druhy, ktoré majú rôzne účinky na telo. Nežné, pomalé, regeneračné typy jogy v kombinácii s meditáciou ti určite môžu počas ťažkých dní pomôcť. No mnohí sú proti reverzným (obráteným) pozíciám. Momentálne ale neexistuje jednotné stanovisko k tomu, či skutočne tak škodia alebo nie. Opatrnosti nikdy nie je dosť, nie?

4. Najdôležitejším odporúčaním je: počúvaj signály svojho tela! Tvojím cieľom by nemalo byť čo najviac sa hýbať, ale čo najlepšie sa cítiť. Je v poriadku, ak máš chuť “len” na nejakú pomalšiu prechádzku alebo prvé dni pohyb úplne vynecháš. Možno máš takú skúsenosť, že ťa počas menzesu lákajú úplne iné typy cvičenia než inokedy. Aj to je úplne OK. 🙂

Už vieš, ako cvičiť počas menštruácie. Ale čo budeš jesť?

ako cvičiť počas menštruácie

Zdroj fotiek: Shutterstock

https://instagym.sk/moje-programy/
0
    0
    Váš košík
    Váš košík je prázdny