InstaTIP: 3 minúty o fit životnom štýle v staršom veku

1. Strata sily a vytrvalosti pripisovaná starnutiu je čiastočne spôsobená zníženou fyzickou aktivitou. Logicky, pravidelné cvičenie aj v staršom veku je prevenciou tohto javu.

2. Cvičenie má pozitívny vplyv na hustotu kostí. Ako určite vieš, mnoho starších dospelých trpí osteoporózou, kedy kosti rýchlo slabnú a sú náchylnejšie na zlomeniny. Pravidelný silový tréning udržiava pevnosť kostí aj v neskorších rokoch.

3. Pravidelná fyzická aktivita zvyšuje srdcový tep a prekrvuje, tým pádom posilňuje kardiovaskulárny systém, ale aj celkové zdravie. Môže to byť len jednoduchá prechádzka alebo upratovanie, samozrejme nie jednorazovo, ale niekoľkokrát do týždňa alebo každý deň.

4. Mnoho starších dospelých čelí sociálnej izolácii a/alebo zdravotným hendikepom, čo má silný negatívny dopad na duševné zdravie. Cvičenie má množstvo benefitov aj v oblasti mentálnej vitality, znižuje úzkosť a depresiu.

5. Pravidelné cvičenie aj vo vyššom veku pomáha udržať si zdravú hmotnosť znižuje tak riziko cukrovky. Môže pomáhať pri podpore zdravia kĺbov pri artritíde. Znižuje cholesterol a krvný tlak, tým pádom znižuje riziko srdcovo-cievnych ochorení chorôb alebo ich následkov.

6. Sedavý životný štýl vo vyššom veku môže zvýšiť riziko vzniku demencie. Pravidelná fyzická aktivita pomáha pri zachovávaní podstatných motorických schopností, ktoré ovplyvňujú aj kognitívne funkcie a ich zachovávanie. Najlepšou správou je, že nikdy nie je neskoro začať s fit životným štýlom.

PROGRAM PRE ŽENY 45+

Zdroje: Kids Health, AboutKidsHealth, b4AdveCenters for Disease Control and Prevention, The Care Workers Charity, Elmcroft Senior Living

Zdroj fotiek: Shutterstock, Pexels