InstaTIP: 3 minúty o športe v živote detí

1. Deti vo veku 3 až 4 roky by sa mali venovať každý deň najmenej 180 minút rôznym druhom fyzických aktivít s akoukoľvek intenzitou. Minimálne 60 minút z toho by mala byť stredne ťažká až intenzívna fyzická aktivita rozložená na celý deň. Deti v školskom veku a v puberte (6-17) by sa mali venovať stredne intenzívnej až intenzívnej fyzickej aktivite každý deň aspoň 60 minút.

2. Keď dieťa nemá dostatok pohybu, vedie to k energetickej nerovnováhe. Vynaloží menej energie na fyzickú aktivitu, čiže spáli menej kalórií ako príjme stravou. Toto zvyšuje riziko vzniku nadváhy alebo obezity.

3. Z pravidelného cvičenia prosperuje každý, bez ohľadu na to, koľko má rokov. U detí ide najmä o nasledovné:
– silnejšie svaly a kosti,
– menšie riziko vzniku nadváhy,
– nižšia pravdepodobnosť vzniku cukrovky 2. typu,
– zníženie krvného tlaku a hladiny cholesterolu v krvi.

4. „Fit deti“ čerpajú mnoho zdravotných benefitov z pravidelného cvičenia. No okrem toho majú aj kvalitnejší spánok, čo je počas vývinu absolútne kľúčové. Lepšie zvládajú aj fyzické a emocionálne výzvy – či už ide o beh na autobus alebo prípravu na ťažší test v škole.

5. Cvičenie vedie k zlepšeniu motoriky (napríklad presnejšej koordinácii oko-ruka), zlepšeniu myslenia a riešenia problémov, lepšej pozornosti a zlepšeniu schopnosti učenia. Znamená to, že šport v živote dieťaťa môže mať priamy vplyv na jeho školský výkon.

6. Úzkostné deti majú tendenciu sa zameriavať na veci vyvolávajúce úzkosť, čo v nich, logicky, posilňuje úzkosť. Vzniká tak začarovaný kruh. Prostredníctvom fyzickej aktivity môže úzkostlivé dieťa prerušiť tento cyklus tým, že sa zameria na zvládnutie zvýšených telesných nárokov počas cvičenia, rozvíja nové schopnosti, dosahuje pocit úspechu a zvyšuje sa tým jeho sebavedomie.

INSTAGYM VÝZVA PRE FIT MAMY

Zdroje: Kids Health, AboutKidsHealth, b4Adventure, Centers for Disease Controls and Prevention

Zdroj fotiek: Shutterstock