InstaTIP: 3 minúty o vplyve športu pri prevencii fyzických a psychických chorôb

1. Bojové umenie, najmä karate, pomáha pri zachovávaní mladistvej vitality. Podľa pracovníkov Univerzity v Regensburgu tí starší ľudia, ktorí pravidelne navštevujú tréningy karate, sú mentálne oveľa pružnejší a zároveň menej náchylní na depresiu, pričom aj ich orgány sú na tom výraznejšie lepšie.

2. Šport je jednou z najlepších metód na prevenciu alebo oddialenie Alzheimerovej choroby. Je to tak kvôli jeho pozitívneho vplyvu na kardiovaskulárny systém, čo je zároveň aj určitou ochranou pred predčasnou degeneráciou mozgu.

3. Životný štýl bez pohybu je za bežných okolností oveľa škodlivejší ako „nosenie“ na sebe minimálnej nadváhy. V praxi to znamená, že pravidelný fyzický pohyb je dôležitejší ako chudnutie.

4. Pravidelný pohyb predstavuje ochranu pred stresom. Ukazuje sa , že ľudia s dobrou kondíciou a/alebo zameraní na šport riešia záťažové situácie s väčšou ľahkosťou.

5. Šport na čerstvom vzduchu je oveľa účinnejší pri boji proti stresu alebo depresii. To isté platí aj v akútnych prípadoch smútku alebo hnevu.

6. Lepšia kondícia má svoju rolu aj pri prevencii nádorových ochorení, avšak s tým, že fyzický pohyb má byť intenzívny a pravidelný, minimálne 2 hodiny týždenne.

7. Ľudia žijúci fyzicky aktívne sa učia ľahšie, pri tomto fakte je ale zaujímavé to, že sa ukazujú rozdiely v súvislosti s pohlavím. Kým u žien na to vplýva intenzita cvičenia, muži dokážu v tomto ohľade čerpať z fyzickej sily.

TRÉNINGOVÉ VIDEÁ PRE MUŽOV

Zdroj: fittsport.com

Zdroj fotiek: UNSPLASH