InstaTIP: 3 minúty o vysokointenzívnom intervalovom tréningu

1. Aby svaly mali dostatok živín a kyslíka, srdce do nich počas HIIT tréningov pumpuje krv. Deje sa to cez obehový systém, a ten sa takto posilňuje.

2. Kvôli vysokej intenzite cvičenia HIIT nakopne metabolizmus ešte na hodiny po tréningu. Znamená to, že aj po tréningu sa spaľuje energia, čiže kalórie.

3. HIIT tréning pozitívne vplýva aj na psychiku. Vyvolá obrovský nával endorfínov, čiže prirodzených opiátov, ktoré mozog produkuje kvôli náročnosti cvičenia. Deje sa to pri každom tréningu, ale v prípade HIIT vo vyššej miere, nárazovo.

4. O intervalových tréningoch sa traduje, že nespaľujú tuky, ale nie je to tak. Úbytok tukovej hmoty sa udeje aj pri HIIT, a týka sa to dokonca aj viscerálneho tuku (okolo vnútorných orgánov).

5. HIIT znižuje hladinu cholesterolu, tým pádom sa znižuje aj riziko artritídy a iných zápalových problémov. Náročné cvičenia navyše posilňujú imunitný systém a pomáhajú predchádzať prechladnutiu a chrípke.

JE TABATA VHODNÁ AJ PRE TEBA?

Zdroje: Healthline, adidas Runastic, Insider

Zdroj fotiek: Pexels

https://instagym.sk/moje-programy/