InstaTIP: 3 minúty o tom, ako vlastne fungujú svaly

1. Spánok je najlepším liekom na obezitu, ale aj najlepšou aktivitou na rast svalov. To samozrejme neznamená, že sa môžeš prestať hýbať a tvoja postava sa bude formovať len tak spontánne pri sladkom odpočinku v postieľke. Stále platí to, že pre vývin svalov musíš cvičiť. To je ale iba začiatok celého procesu, pretože rast nastane až počas hlbokého spánku.  Vtedy sa totižto môžu konečne uvoľniť, čo umožní lepší krvný obeh. Okrem toho sa počas spánku uvoľňujú hormóny, ktoré prispievajú k obnove tkanív, čo je kľúčové pri tvorbe nového svalového tkaniva.

2. A tu je ďalší dôkaz toho, že váha je ako vek – ide iba o číslo. Ak je niekto ťažší, neznamená, že je menej fit, môže to byť dokonca aj úplne naopak. Svalová hmota ovplyvňuje to, koľko vážiš. Svaly tvoria asi 35 až 40 % hmotnosti tela. Dôvodom je to, že svalové tkanivo je oveľa ťažšie ako tukové. Ak teda práve začínaš s fit životným štýlom zahrňujúcim nielen nový jedálniček, ale aj pravidelné cvičenie, svoju váhu ešte chvíľu nemusíš vyťahovať zo zaprášeného spodku skrine.

3. Najlepší spaľovač tukov je svalové tkanivo. Ak sa chceš zbaviť nadbytočných kíl, a v tvojom cvičebnom pláne sa nachádzali doteraz iba kardio cvičenia, je načase začať so silovým tréningom. Telo totiž pre budovanie a udržaniu svalov neustále spracováva energiu, teda spaľuje ďalšie kalórie.

4. Dobrá správa! Rast svalov je rýchlejší ako strata svalov. Aj keď počas dlhšej prestávky v cvičení môžeš stratiť časť svojej svalovej hmoty, za rovnaký čas môžeš získať oveľa väčšiu. Podľa portálu The Joint Chiropractic počas jedného výskumu došlo po 2 mesiacoch bez tréningu k 23 % strate sily u účastníkov, zatiaľ čo u cvičiacej skupiny nastal 47 % nárast za tú istú dobu.

5. K budovaniu svalov cesta nevedie len cez ťažké váhy. Malé činky ti umožnia vyšší počet opakovaní, pohyb dokážeš vykonať vo väčšom rozsahu, presnejšie, takže cvičenie s malými váhami je veľmi efektívne. Svaly sa navyše vyvíjajú pri zaťažovaní rôznymi spôsobmi, ideálne je preto striedať tréning s nízkou a vysokou hmotnosťou a cvičenia s vlastnou váhou.

SEXI TELO (tréningové videá)

Zdroje: The Joint Chiropractic

Zdroj fotiek: Shutterstock