InstaTIP: 3 minúty o cukre pri chudnutí

1. Umelé sladidlá sú stabilnou zložkou mnohých fit domácností. Ich úlohou je nahrádzať cukor, no bez obrovského množstva kalórií. Môže to vyzerať tak, že sú dokonalým riešením pre tých, ktorí milujú sladké jedlá, ale nechcú priberať alebo potrebujú schudnúť. Žiaľ, nie je to úplne tak.

Keď si dáš niečo sladké, tvoje telo to spája s prísunom energie, kalórií. Umelé sladidlá kvôli tomu v ňom vyvolajú zmätok – vníma sladkú chuť, ale následný efekt, čiže príjem energie sa neuskutoční. Nenechá si tento pocit nedostatku pre seba, pošle ti varovný signál v podobe obrovskej chuti na sladké.

Čo je teda riešenie? Nezakazovať si sladké, ale preferovať zdravšie alternatívy, nespracované, vyrobené doma, napríklad s ovocným základom.

2. „Cukor je biely jed. Cukor je droga. Cukor je smrtiaca závislosť.“ Aj pre teba sú známe tieto tvrdenia? Nie sú úplne pravdivé, veď vieš si predstaviť, ako by vyzeral svet, ak by zákusky a koláče spôsobovali tie isté tragédie ako napríklad alkoholizmus? Porovnanie cukru s drogami je skôr veľmi zjednodušené vysvetlenie toho, že sladké stimuluje podobné oblasti v mozgu ako návykové látky. Je to celkom dobrá správa, že?

3. Obmedzený príjem cukrov môže pomôcť pri chudnutí, ale jesť menšie množstvo sladkých jedál nie je univerzálnou cestou k strate váhy. Záleží na celkovom príjme kalórií. Môže sa stať, že sladké chody, ktoré zo svojho jedálnička vylúčiš, nahradíš niečím bez cukru, no s vyšším počtom kalórií. Napríklad, zistíš, že sladké cereálie na raňajky nie sú až také priaznivé pri formovaní postavy. Nahradíš ich sendvičom, ktorý ale s určitými ingredienciami môže obsahovať dvojnásobok kalórií ako cereálie s mliekom. Sleduj teda počet kalórií, ale hlavne nutričný obsah jedál. Čím zdravšie, čím menej spracované, tým viac uspokojený žalúdok a tým menšie riziko záchvatov hladu.

ZDRAVÉ LIEVANCE

Zdroj: Healthline Media, Netamin

Zdroj fotiek: Shutterstock