Cviky s gumou – benefity a pravidlá

Cviky s gumou naptria do tvojho tréningového repertoáru? Kamarátiš sa skôr s cvičeniami bez akýchkoľvek pomôcok? Super, je to praktické a efektívne. Možno ťa teraz prekavpíme, ale cviky s gumou sú veľmi podobné ako šport s vlastnou váhou. Ide o veľmi populárny druh fyzickej aktivity, ktorá je univerzálna – využíva sa pri posilňovaní, strečingu, rozcvičke, na kardio tréningoch a má svoje miesto aj na rehabilitáciách.

Výhody cvikov s gumou

  1. Ak sa na posilňovaciu gumu chceme pozrieť s jednoduchého, praktického hľadiska, tak jej prvým veľkým benefitom je jej veľkosť. Ak chceš začať cvičiť s pomôckami, no nemáš k dispozícii veľa miesta, vrelo ti odporúčame práve cviky s gumou. Navyše, na rozdiel od väčších aj menších fitnes strojov sa ti zmestí aj do ruksaku. Preto pokojne si ju môžeš zobrať cez víkend k vode, do parku, aj na dovolenku alebo fitnes centra.
  2. Teraz si možno povieš: „Jasné, je to fajn, ale ja chcem FAKT silné svaly.“ Nemaj žiadne obavy, budeš ich mať. Guma na cvičenie je výborná na rozhýbanie takých, aj menších svalových skupín a partií tela, na ktoré s činkami nemáš dosah. Umožňuje ti teda pozdvihnúť tréningy na oveľa vyššiu úroveň. Uvidíš už po pár týždňoch, že aj vďaka tomu sa bude tvoja postava formovať celkom rýchlo.
  3. Cviky s gumou sú vhodné aj pre tých, ktorí radi využívajú svoje kreatívne vlohy vždy a všade vrátanie športu. Kým napríklad stacionárny bicykel ti umožňuje len jediný spôsob fyzickej aktivity s variáciami, guma ti poskytne hneď niekoľko nových možností. Znamená to, že tvoj bežný tréning môže byť obohatený o 10-20 nových cvikov, ak práve na to máš náladu.

Prečo je strečing dôležitý?

Aj cviky s gumou majú svoje pravidlá

Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že cviky s gumou musia byť veľmi jednoduché a nie je možné ich prevádzať nesprávne. Nie je to tak. Existujú určité pravidlá, a ak ich nedodržíš, vystavuješ sa riziku zranenia. Po prvé, gumu si vždy oviň okolo ruky alebo nohy dvojmo. Ďalej, guma by mala byť napnutá, inak dané cvičenie nemá zmysel. Efektívnosť pohybov zvýšiš aj tým, ak ich spomalíš, takže pozornosť venuj skôr kvalite než kvantite. Pokiaľ počas tréningu pociťuješ bolesť, môže to byť signálom toho, že potrebuješ o stupeň slabšiu gumu. Naopak, ak sa počas cvikov s gumou tvoje svaly „nudia“, prejdi na silnejšiu pomôcku.

Zdroj fotiek: Unsplash, Shutterstock