InstaTIP: 3 minúty o tom, ako fungujú brušné svaly

1. Mať brušné svaly by nemalo byť tvojím cieľom. Pretože už ich máš. Akurát nemusia byť viditeľné kvôli tukovej vrstve nad nimi. Zameraj sa preto na ich zvýraznenie tým, že budeš striedať kardio tréningy a posilňovacie cvičenia.

2. Zvýraznenie brušných svalov ti nestačí, chceš mať hneď tzv. 6-pack, teda tehličky? Priprav sa na to, že to možno nikdy nedosiahneš. Nejde o to, že neveríme v tvoju vytrvalosť, no nie je zriedkavé, že sa niekto narodí s menším množstvom brušných svalov. Väčšina ľudí má 3 páry, z čoho vzniká 6-pack. Iní chodia po svete s 2 alebo 4 pármi. Veľmi zriedkavým, ale existujúcim príkladom je aj 10-pack, ktorý je tvorený 5 pármi brušných svalov.

3. Ženy majú prirodzene viac tuku, genetika to zariadila takto kvôli ochrane tela. To nie je všetko, okrem väčšej zásoby má pri formovaní tela kľúčovú rolu aj lepšia schopnosť tela ukladať energiu, inými slovami: ženy spaľujú kalórie menej intenzívne ako muži. A teraz sa vráť k prvému bodu tohto článku.

Je to tak, formovanie brucha, zvýraznenie brušných svalov je pre ženy extrémne ťažké, pre mnohé až nedosiahnuteľné bez externej pomoci.

Nevieš, ako na formovanie svalov?

4. Robiť brušáky každý deň nemá zmysel. Môže sa stať to, že svoje brušné svaly preťažíš, pretože im nedopraješ žiadny oddych. A ako sme sa o tom bavili už v jednom staršom článku, svaly rastú počas odpočinku. Cvičenia zamerané priamo na brušné svaly redukuj radšej na 3-4 príležitosti týždenne.

Zdroje: Business Mirror, CUTIS, Verywell Fit, Healthline

Zdroj fotiek: Shutterstock