ako schudnut z noh

Ako schudnúť z nôh? Tipy pre štíhle stehná, sexi zadok a pevné lýtka

V skratke si chudnutie predstavujeme asi tak, že určitý čas obmedzíme stravu alebo sa pustíme do intenzívneho cvičenia a vďaka tomu stratíme telesný tuk. S nohami to však celkom takto nefunguje. Môžu byť problematickou partiou a najlepšou odpoveďou na túto tému je pravidelné cvičenie a jeho zacielenie práve na vytvarovanie svalov na nohách. Samozrejme, súčasťou akéhokoľvek zdravého životného štýlu pri chudnutí či budovaní svalstva je tiež správna strava. Poďme sa pozrieť na to, ako schudnúť z nôh a či sa to vlastne dá.

Ako schudnúť z nôh pri každodenných činnostiach

  • Zvoľ schody namiesto výťahu – chôdza po schodoch je skvelou nielen pre tvoje nohy, ale aj celkovú kondičku a zdravé srdce
  • Choď na dlhšiu prechádzku alebo túru – benefity pohybu na čerstvom vzduchu prípadne aj v ťažšom teréne zrejme nemusíme ani vysvetľovať. Nohy sa ti určite poďakujú a nezabúdaj – svalovica znamená, že si buduješ svalstvo!
  • Skús si namiesto sedenia počas dňa postáť – vedel(a) si, že pri práci v stoji v porovnaní s prácou v sede spáliš každú hodinu o niekoľko kalórií navyše?
  • Vymeň auto za pešibus – ako motiváciu si môžeš sledovať počet krokov v telefóne alebo na fit hodinkách. Nastav si cieľ a kráčaj 🙂
  • Pi veľa vody – čím menej vody vypiješ, tým viac sa jej tvoje telo drží. Dostatočné množstvo vody zabezpečí vyplavenie nadbytočnej soli z tvojho tela aj tekutín, ktoré nepotrebuje.

Cvičenie na posilnenie svalov na nohách

Drepy

Drepy, drepy, drepy. Niektorými milované, niektorými nenávidené. No na pekné nohy jednoznačne účinné! Ak sa pýtaš, ako schudnúť z nôh, drepy sú asi najbližšie k správnej odpovedi.

Výpady

Môžeš pri nich striedať nohy, alebo si v sériách najskôr urobiť niekoľko výpadov s tou istou nohou vpred a potom ich vymeniť.

Plank

Ak hľadáš cvik na posilnenie celého tela, vrátane nôh, určite siahni po planku. Môžeš ho robiť v rôznych prevedeniach, podobne ako drepy. Často býva súčasťou total body workout či HIIT tréningov. Pamätáš sa na veľkú plankovú výzvu? Skús sa v pozícii udržať zakaždým o pár sekúnd dlhšie.

Skákanie cez švihadlo

Hravá forma, pri ktorej si nohy poriadne zamakajú. Skákanie cez švihadlo pri tréningoch používajú napríklad aj profesionálni tanečníci a tanečnice. Tí by nám o pekných nohách vedeli veľa rozprávať.

Dvíhanie nôh ťahom

Ľahni si na bok a dvíhaj ťahom vystretú nohu dohora, potom vymeň strany. Posiľňovanie ťahom môžeš cvičiť aj v pozícii “po štvornožky”, pričom budeš nohy striedavo ťahať, teda vystierať vzad alebo v tej istej pozícii dvíhať nohu s pokrčeným kolenom do boku “na psíčka”.

Makačka na čerstvom vzduchu

Behanie, bicyklovanie, plávanie, šprint po schodoch – všetky tieto tréningy, ktoré môžeš robiť aj sám(a) sú dobrými odpoveďami na otázku, ako schudnúť z nôh.

Cvičenia s trénermi

Nezabudni ani na tréningy ako HIIT s vysokou intenzitou, tabatu, power jógu či total body workout, ktoré jednoznačne dajú tvojim nohám zabrať a podpíšu sa na dlhodobých výsledkoch.

Ako schudnúť z nôh pomocou stravy?

Ak chceš schudnúť tuk a nabrať svalstvo, do stravy nezabudni zaradiť dostatočné množstvo bielkovín a vlákniny. Tie pomáhajú k pocitu nasýtenosti využitím menšieho množstva kalórií. Proteín je okrem toho nevyhnutný pri budovaní svalstva na nohách, vďakačomu budú vyzerať vypracovane a štíhlejšie. Ďalšou dôležitou súčasťou stravy nielen pri chudnutí sú tzv. elektrolyty. Dôležité sú pri správnej funkcii svalov a v našom tele sa pretekajú s obsahom soli, čím nám robia veľkú službu. Čím viac ich totiž v tele máme, tým menej soli náš organizmus zadržiava. To napomáha k rovnováhe tekutín a odvodňovaniu.

Medzi hlavné elektrolyty v našom tele patria vápnik, horčík, sodík, draslík a chlorid. Nájdeme ich napríklad v listovej zelenine, ovocí ako banány, v mliečnych výrobkoch, orieškoch a semienkach či sladkých zemiakoch.

Nezabudni na prípravu a sledovanie jedálnička. Zapisuj si, čo zješ, vyrátaj si svoj pravidelný príjem kalórií a ich výdaj pri športe.

Zdroj foto: Shutterstock, Unsplash
Zdroj informácií: healthline.com
, womenshealthmag.com