bezkyna listy

Ako posilniť imunitu na jeseň? 5 rýchlych tipov

Asi ti nemusíme vysvetľovať, že posilniť imunitu najmä po lete a pred zimou je naozaj potrebné. A už duplom v týchto časoch. Okrem vitamínv vo forme tabletiek si ich dokážeš vo veľkom množstve doplniť aj v strave a tvoje telo sa ti určite poďakuje, ak ho na jeseň poriadne rozhýbeš. Bombu na podporu imunity totiž nenájdeš len v pohári či na tanieri. Organizmus môžeš na chladné dni pripraviť aj inými spôsobmi. Tu je rýchly návod, ako posilniť imunitu najmä na jeseň.

1. Buď pánom svojho spánku

Spánok je dôležitým časom telesného odpočinku a štúdie naznačujú, že spánok hrá rozhodujúcu úlohu v odolnosti nášho imunitného systému. V skutočnosti prispieva k vrodenej aj adaptívnej imunite. Vedci zistili, že počas nočného spánku dochádza k revitalizácii niektorých zložiek imunitného systému. Napríklad k zvýšenej produkcii cytokínov spojených so zápalom.

Interakcia zložiek imunitného systému počas spánku posilňuje schopnosť imunitného systému pamätať si, ako rozpoznať nebezpečné antigény a ako na ne reagovať. Takže áno, odovede na to, ako posilniť imunitu, nájdeš aj vo svojich sladkých snoch.

2. Riaď sa heslom “zel-ovo”

Zelenina. Zelenina. Zelenina. Pre výhradných mäsožravcov asi nemáme úplne dobrú správu. No na jeseň je jednoducho nevyhnutné zaradiť do jedálnička zeleninu. Špenát, kapusta, brokolica, paprika, cesnak, cibuľa. Možno nebudeme po obedete najkrajšie voňať, ale telo sa nám určite poďakuje 🙂 Dobrý zeleninový vývar je tiež silnou imunitnou bombou.

Ovocie patrí do skupiny prirodzených antioxidantov takisto. Do jedálnička na posilnenie imunity zaraď napríklad citrusy, jablká, hrušky, hrozno.

3. Hýb sa

Pravidelný pohyb zlepšuje náš krvný obeh, čo prispieva k lepšej funkcii orgánov. Niektorí experti hovoria, že zahriate tela počas cvičenia zvyšuje celkovú telesnú teplotu, čo môže prispieť pri prevencii baktérií a infekcií. Šport tiež napomáha k zníženiu stresu, a tým pádom aj imunite. Keď sme aktívni, pomáhame výmene medzi bielymi krvinkami a periférnymi tkanivami, čo v skratke podporuje imunitnú odpoveď nášho tela pri boji s rôznymi chorobami.

Posilniť imunitu v Jesennom kilobraní

Do rutiny zaraď silový tréning so závažiami, kardio tréning, beh, chôdzu, bicykel, plávanie alebo tréningy ako Tabata, HIIT či Total Body Workout. S InstaGYM ťa online tréningami prevedú profesionálni tréneri s bohatými skúsenosťami a navyše priamo u teba doma.

4. Detoxikuj zeleným čajom

Okrem relaxu, ktorý voňavý zelený čaj navodzuje, prináša aj iné benefity – zelený čaj patrí medzi najpopulárnejšie posilňovače imunity. Spôsobujú to najmä dve prísady. Tzv. EGCG je úžasným antioxidantom. Pomáha neutralizovať toxické látky a tým ochraňuje bunky v našom tele. Druhou zázračnou látkou je L-theanín, ktorý je aminokyselinou, dokáže uvoľňovať myseľ a zároveň zrýchliť reakcie, teda aj posilniť imunitu. Je vhodný preto aj keď v sychravom počasí potrebuješ nakopnúť.

5. Tráv čas v prírode

Pobyt na čerstvom vzduchu je starou známou mantrou, pokiaľ ide o posilnenie imunity. Nášmu imunitnému systému pobyt vonku prospieva troma spôsobmi. Zvyšuje obsah vitamínu D v našom tele, prirodzene nás prinúti viac sa hýbať a pomáha nám zvládať stres. Práve stres-manažment je vždy kľúčový v podpore imunity. Stačí aj krátka prechádzka a zaručujeme, že pocítiš veľký rozdiel v celkovej rovnováhe a energii.