+421 911 491 121
Nám.SNP 6, Bratislava
Po-Pia 9:00 - 17:00

Články5 benefitov tréningu na pláži: ako pomáha piesok pri cvičení?

4. apríla 2022

Či už si typ, ktorý si na dovolenke veľmi rád oddýchne od akéhokoľvek pohybu alebo naopak, chceš zostať vo forme kdekoľvek sa nachádzaš, na najbližšiu dovolenku ti odporúčame zbaliť aj tenisky a športovú podprsenku. Výhody tréningu na piesočnatej pláži sú totiž naozaj silným argumentom, prečo si dať aspoň ľahký tréning. Choď si na pár minút zabehať, daj si jógovú zostavu alebo sa nechaj sprevádzať silovým tréningom trénermi z InstaGYM. Nielenže spáliš viac kalórií, ale aj opáliš pokožku a dopraješ to najlepšie organizmu, ak napríklad trpíš alergiami. Piesok pri cvičení skutočne pomáha.

1. Väčšia rezistencia = lepšie výsledky

Piesok pri cvičení na pláži zabezpečuje prirodzený odpor, vďaka čomu je tréning intenzívnejší a spáliš viac kalórií. To platí dokonca už pre obyčajnú prechádzku po pláži. Napríklad počas behu po piesku zapojíš aj svaly, ktoré pri behu na asfalte tento signál nedostávájú. Klenba na chodidlách, lýtka a svaly pod kolenami sa rozvíjajú a posilňujú, rovnako ako naše stehenné svaly.

2. Menší dopad na kĺby

Piesok má na druhej strane menší dopad na naše kĺby v porovnaní s pevným terénom. To je skvelá vlastnosť v prevencii proti zraneniam či dlhodobému opotrebovaniu kĺbov. Tréning na pláži šetrí aj boky, členky a kolená. Spolu s prvým bodom teda piesok ponúka výborné kombo – až dvakrát viac spálených kalórií a dlhšia životnosť kĺbov.

3. Vitamín D

Hoci rozhodne odporúčame pri tréning na pláži natrieť sa opaľovacím krémom a podľa možností mať počas tréningu na hlave šiltovku, nášmu zdraviu trocha slniečka nezaškodí. Vitamín D zabepečuje v našom organizme niekoľko dôležitých funkcií. Snáď najdôležitejšiou je regulácia vstrebávania vápnika a fosforu a uľahčenie normálnej funkcie imunitného systému.

4. Cvičenie na pláži prospieva mentálnemu zdraviu

Stará známa rovnica fyzické zdravie rovná sa mentálne zdravie, alebo aj v zdravom tele zdravý duch, dáva skutočne zmysel. Je vedecky dokázané, že cvičenie v prírode, a teda aj na pláži, odbúrava stres a úzkosť.

piesok pri cvičení

5. Morský vzduch

Jód, soľ a horčík prítomné v morskom vzduchu môžu znížiť príznaky astmy, podporiť zdravie dýchacích ciest, zlepšiť alergie a kožné problémy a stimulovať imunitný systém.