+421 911 491 121
Pribinova 17954/10, Bratislava 811 09
Po-Pia 9:00 - 17:00

ČlánkyInstaTIP: 3 minúty o vysoko intenzívnom intervalovom tréningu (HIIT)

16. septembra 2021

1. Telo je fantasticky zázračným systémom. Aby svaly mali k dispozícii dostatok živín a kyslíka, srdce do nich počas HIIT tréningov pumpuje krv. Deje sa to cez obehový systém, a ten sa takto posilňuje.

2. Kvôli vysokej intenzite cvičenia HIIT sa látková výmena nakopne ešte na niekoľko hodín po tréningu. Znamená to, že aj po tréningu telo spotrebúva väčšie množstvo energie, čiže poriadne spaľuje kalórie.

3. Vysoko intenzívny intervalový tréning pozitívne vplýva aj na náladu a celkovú psychiku. Vyvoláva obrovský nával endorfínov, čiže prirodzených opiátov, ktoré mozog produkuje kvôli náročnosti cvičenia. Deje sa to pri každom tréningu, ale v prípade HIIT vo vyššej miere je to nárazové.

4. O intervalových tréningoch sa traduje, že nespaľujú tuky, ale je to len taká “posilková polopravda”. Úbytok tukovej hmoty sa udeje aj pri vysoko intenzívnom intervalovom tréningu, a týka sa to dokonca aj nebezpečnejšieho viscerálneho tuku (okolo vnútorných orgánov).

5. HIIT znižuje hladinu cholesterolu, tým pádom sa znižuje aj riziko artritídy a iných zápalových problémov. Náročné cvičenia navyše posilňujú imunitný systém a pomáhajú predchádzať prechladnutiu a chrípke.

hiit

Páči sa ti HIIT? Chceš sa o tejto téme dozvedieť niečo viac?

Zdroje: Healthline, adidas Runastic, Insider

Zdroj fotiek: Pexels

https://instagym.sk/moje-programy/
0
    0
    Váš košík
    Váš košík je prázdny